Білім саласын цифрландыру

51

Оқу-ағарту министр­лі­гінің есебіне сүйенсек, Мемлекет басшы­сының тапсырмасы бойынша білім беруді цифрландыру үдерісін же­дел­дету бойынша кешенді жұ­мыс жүргізілді. 2024 жылы интернет жылдамдығы мектептердің 19%-дан 90%-ға дейін ұлғайды. Мектептерде сапалы интернет көрсеткіші үш есеге артты. Оқулықтар 100% цифрлық форматқа ауыстырылып, 11 плат­формаға орналастырылды. 967 мектеп үшін 1 621 заманауи пәндік кабинет сатып алынды. 1 мың ауыл мектебі жаңғыртылды. Сонымен қатар білім саласын цифрландыру мақсатында, «TopIQ», «Bilimclass», «Әлеуметтік әмиян», «Ауыл мек­тебі – сапа алаңы» рес­публикалық жобалары жүзеге асырылып жатыр. Ресми деректе бәрі сәтті орын­далған. Алайда сөз бен істің арасы алшақ жатыр. «Бұл жай ғана алшақтық емес, әлеуметтік тең­сіз­дік. Сондықтан Үкі­мет «цифрлық алшақ­­тықты реттеу» жұмыс­тарын жандандыруы қажет», деген еді Президент.

«Егемен Қазақстан» басылымында өз ойын білдірген ауыл мұғалімі Гүлжан Тө­леу­­дің пікі­рінше, цифрлық бі­лім жо­баларының көпшілігі оқу үде­­рісін оңтайландыруға бағыт­талғаны­мен, олардың ауыл мек­тептеріне қолжетімділігі жеткілікті дең­гейде қарастырылмаған. Жобалар өте жақсы ойластырылған, бірақ оны іске асыру үшін ауыл мектептерін­де қа­жетті инфрақұрылым мен жағ­дай жоқ. Мысалы, заманауи цифрлық платформаларды тиімді пайдалану үшін тұрақты интер­нет, интерактивті тақталар, компью­терлер мен басқа да технология­лар қажет. Алайда ауыл мектептерінде мұндай ресурстар жетіспейді. Бұл мәселе мұғалімдерге де, оқу­шы­ларға да қолбайлау болады. Сондай-ақ информатика пәні мұға­лімі цифрлық жобаларды енгізу кезінде олардың ұзақ мерзімділігі мен ауыл жағдайына бейім­делуі маңызды екенін атап өтті. Қазіргі уақытта ауыл мектептері жаңа технологияларды толық пайдалана алмайды. Себебі құрылғылар жетіспейді, ал интернет тұрақсыз.

«TopIQ – цифрлық оқулық ре­тінде жасалған платформа. Біз қазір осы электрондық оқулық­қа көш­тік. Ол алғашын­да ақылы бол­­ған­дықтан, мұғалімдер өз қар­­жы­ларына сатып алып қол­да­­нып жүрді. Кейін Оқу-ағарту ми­нистр­лігі платформаны барлық мек­тепке тегін қолжетімді етті. Жап­пай қолданысқа енгізу үшін өңір­лерде таныстыру семинар­ла­ры ұйымдастырылды. Бұл плат­фо­рманың ең үлкен артықшы­­лы­­ғы – мұғалімнің уақытын үнем­де­уін­­де. Сабақ материалда­рын, тапсыр­маларды, тіпті қысқамер­зімді ­жоспарларды да TopIQ ар­қылы оңай дайындауға бола­ды. Мұ­ғалімдерге бұл өте қолайлы құрал. Ендігі мәселе оны пайдалану үшін әрбір оқушыда компьютер, планшет не телефон болуы қажет. Ауылда ондай жағдай жоқ. Оқушылар түгілі мұғалімдерде тех­нологиялық құрылғылар жетіс­пейді. Осы тұста қала мектебі біз­ден озып отыр. Онда цифрлық плат­формаларды қолдану үшін бар­лық жағдай жасалған. Әр кабинет­те интерактивті тақталар, компьютерлер бар», дейді ол.

Сонымен қатар қазіргі кезде еліміздің 15 өңіріндегі 250 мектепте «Әлеуметтік әмиян» жоба­сы жүзеге асырылып жатыр. Жоба ата-аналарға «eGov Mobile» арқы­лы балаларының тамақтануын бақы­лауға және төлемдерді цифр­лық ваучерлермен жүргізуге мүм­кіндік береді. Г. Төлеудің айтуынша, бұл жобада да олқылықтар бар. «Бізге оқу жылының басында «Әлеуметтік әмиян» жобасын іске қосатынымызды айтты. Сон­дық­тан ата-аналарға түсіндіру жұ­мыстарын жүргіздік. Жоба бойынша балалар асханадан тамақ ішуі үшін ата-аналар онлайн төлем жасап, оқушыларға QR код жіберуге тиіс. Оны жібермесе бала тамақ іше алмайды. Ал асханада Wi-Fi ұстамайды. Мектеп толық интер­нетпен қамтамасыз етілмеген. Ал кей­бір оқушылардың телефоны тарифке қосылмаған. Мысалы, түсіндіру жұмысы барысында бір ата-ана келіп: «мен балама ай са­йын тариф қосып бере алмай­мын, оған жағдайым келмейді» деген ша­ғымын жеткізді. Тіпті, телефо­ны жоқ балалар да бар. Сондық­тан цифр­лық жобаларды жасамас бұрын аталған мәселелерді ескеру қажет. Қуанышымызға орай жобаны жүзеге асыратын техникалық құрылғылар жетпей қалып, жобаға қосыл­мадық», дейді ауыл мұғалімі.

Ауыл мектептерінде физика, химия, билогия, STEAM сынды кабинеттер­дің аты ғана болмаса, заты жоқ. Осы мәсе­леде Гүл­жан Оқу-ағарту министрлігі каби­неттерді жабдықтап бере алмаса, тым болмаса онлайн зертха­на жүйесін қолжетімді етсе дей­ді. Ол үшін әрине, алдымен тұрақ­ты интернет мәселесін шешу қажет. «Ал ауыл мектептерінде зертханалық жабдықтардың жетіс­пеуі тәжірибелік сабақтардың өткі­зілмеуіне себеп болып отыр. Бұл да білім сапасына кері әсер ететін маңызды мәселе. Жақында мен он­лайн зертханаларды пайдалану мүмкіндігі бар екенін біл­дім. Бірақ бұл зертханалар­дың көбі ағылшын тілінде және ақылы. Мұға­лімдер оларды өз ақшасы­на сатып алуға мәж­бүр. Министр­лік цифрландыру саласында көп­теген жұмыс ат­қа­рып жатқа­ны рас. Бірақ оның қа­лай жүзеге асып жатқан тек­серіп жат­қанын ешкім жоқ. Тек есеп сұрайды. Мы­салы, жақында «Bilimclass» жүйесі енгі­зілді. Бұл мұғалімдерге кері байланыс жа­сау­ға, дайын материалдар мен жос­­парларды қолдануға мүм­кін­дік беріп, жұмысын жеңіл­дете түс­ті. Сонымен қатар мұға­лім­дер­дің қағаз құжаттарды элек­трон­дық форматқа көшіруі уақыт­ты үнем­деуге септігін тигізді. Де­ген­мен қала мен ауыл мектептері ара­­сындағы айырмашылық әлі де айқын. Ауыл мұға­лімдерінің цифрлық сауаты төмен. Ал семинарлар ұйым­дастырылғанымен, бұл жет­кі­ліксіз. Бәріне бірдей жағ­дай жасамай тұрып, ауыл мұға­лімдеріне талап қою дұрыс емес деп ойлаймын», дейді ол.

Ағылшын тілі мұғалімі Шырын Халық ауыл мектебінде де, қала мектебінде де жұмыс істеген педагог ретінде көп айырмашылықты байқағанын айтады. «Мен саба­ғымды тақтаға жазып, қа­рапайым, бұрыңғы әдістермен өткізе ал­маймын. Маған міндетті түрде цифр­­лық құралдар қажет. Ауыл­да жұмыс істеп жүргенімде осы жа­ғынан көп қиын­дық болды. Был­­тыр жұмыс істеген мек­т­ебім­де екі-ақ интерактивті тақта бар бо­­­латын. Оны пайдаланудың өзі – мұң. Шынын айтқанда, ашық сабақ өт­­кізуге оған басқа мұға­лімдер­ден рұқсат сұрауға мәжбүр бол­­дым. Кейін амал жоқ өзім проек­тор сатып алып, ноутбукке қосып, са­бақтарымды өткізіп жүр­дім. Бірақ бұл әр мұғалімнің қолынан келе бермейді. Бәрі қалтасынан ақша шығарып сатып ала алмайды. Ал қала мектебіне кел­ген соң, жағдай басқа болды. Онда әр сыныпта сенсорлық тақта бар, бұл сабақ барысын әлдеқайда жеңілдете түсті», дейді ол.

Шырынның айтуынша, Ауыл мек­теп­терін заманауи жабдық­тармен қам­тамасыз ету – балаларға тең мүмкіндік берудің басты жолы. Сонда ауыл балалары да жетіс­тіктерге жетер еді.

«Ауыл мектептерінде цифр­лық технологияның жоқтығы оқу­шылардың білім сапасына қатты әсер етеді. Қажетті құралдар мен интернет болса, ауыл балалары да үлкен жетістіктерге жете алатынына сенемін. Мүмкін ауыл оқушы­ларының арасында мықты ғалым бола алатын балалар бар шығар. Мен барынша оларға цифрлық тех­нологияларды меңгертуге тырысып жүрмін. Цифрлық тех­но­ло­гияларды қолдану қажетті­лігі туралы бізге жиі айтылады, курстарға да жіберді. Қала­да цифрлық құралдарды са­бақта қолдану еш қиындық тудыр­­майды. Бірақ ауыл мұға­лімдеріне мұн­дай курстар жет­кіліксіз, себебі инфра­құрылым мәселесі бірінші орында тұр», дейді Ш. Халық.

Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрлігінің мәліметінше, 2025 жылы балаларды мектепке дейінгі тәрбие және оқытумен қамтуды 95%-ға дейін ұлғайту жоспарланып отыр. Бұл туралы Үкіметтің ресми сайты хабарлады.

Мектепке дейінгі ұйымдарға бармайтын балалардың ата-аналарына әдістемелік қолдау көрсету үшін, балалардың отбасылық жағдайда тәрбие алуы, дамуы және күтімі мәселелері бойынша кеңес беру пункті санын 4 245-ке дейін арттыру жоспарланған.

Мемлекеттік 260 балабақшада қайта жөндеу жұмыстары жүргізіліп, құрал-жабдықтар жаңартылады. 500 мың бала қазақ тілін терең оқыту бойынша «Тілге бойлау» пилоттық жобасына қатысады. 2025 жылы еліміздің барлық өңірінде «Қаражатты баланың соңынан ілестіру» қағидаты бойынша мектепке дейінгі тәрбие және оқыту ұйымдарын ваучерлік қаржыландыру жүйесін енгізу жоспарланып отыр.

Орта білім беруде 272,8 мың оқушыға арналған орын енгізу; ерекше қажеттілігі бар балалардың 90%ын арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау және ерте жастан түзету шараларымен қамту; физика, химия, биология, робототехника, STEM пәндері бойынша 1 мың заманауи кабинет сатып алу; 1,3 мың ауыл мектебін қайта жаңарту жобасын іске қосу жоспарлануда.

Колледждерде техникалық және кәсіптік білім беру бағыты бойынша сұранысқа ие мамандықтарға (9-сынып түлектерін) 100% тегін оқытумен қамту; жұмысқа орналастыру міндеттемесімен мақсатты тапсырысты 10 мың орынға ұлғайту; жан басына шаққандағы нормативтік қаржыландыру көлемін 2 есеге арттыру; жеке инвестиция тарту арқылы 80 колледждің материалдық-техникалық базасын нығайту және жабдықтау; колледждерде шағын 10 кәсіпорын ашу жоспарланып отыр.

Осыған дейін үкіметтің баспасөз қызметі тұтастай алғанда, білім беру жүйесі мен ғылым саласы ғылыми-технологиялық прогресс сұраныстарынан туындайтын серпінді даму сатысында тұрғанын мәлімдеді.