Цифрлық оқыту әлі кеңінен танылмаған керемет байлықтан, жанама түрде осы бірліктің кейбір басқа компоненттеріне әсер ететін, тек интеллектуалды компонентті алады. Бүгінде әлем төртінші – «цифрлық» революцияның алдында тұр, осы орайда жаңа – цифрлық – білім беру технологияларын енгізу қажеттілігі туындайды. Жағдайдың артықшылығы және оның қорқыныштылығы: цифрландыруда шек жоқ. Толығымен «цифрлық форматқа» аударыла алмайтын бірде-бір қызмет саласы жоқ. Біз тек адам мен технология арасындағы, жеке өмір мен қауіпсіздік арасындағы шекараны анықтауымыз керек. «Цифрлық» саяси мәселеге айналуда, және бірнеше жыл бұрын цифрландырудың қызу қолдаушылары болған адамдар бүгінде шектеулер туралы ойлануға міндетті.
О.И.Воинова мен В.А.Плешаковтардың әділетті көзқарасынша, «Біз барлығымыз қоғамның киберәлеуметтік дәуірінде өмір сүріп жатырмыз». Киберәлеуметтікті авторлар «егеменді тұлғаның рөлінде емес, желілік қоғамдастықтардың субъектісі ретінде әр түрлі әлеуметтік функцияларды орындау жағдайында оның киберкеңістіктегі өмірді ұйымдастыра алу қабілетін қамтамасыз ететін адамның алған қасиеттерінің жиынтығы» деп түсінеді. Мен келісетін авторлардың осы ойына қарасты, «цифрлы оқыту процесінде адамның алған қасиеттерінің жиынтығы, әртүрлі әлеуметтік және кәсіби функцияларды тиімді және қауіпсіз орындауды қамтамасыз ете алады ма?» деген сұрақ туындайды. Осы сұрақтың жауабы туралы ойланар болсақ, бұл барлық ерекшеліктерімен өздігінен пайда болатын кибер-әлеуметтендірілген қоғамды емес, білім беру жүйесінде арнайы ұйымдастырылған цифрлық оқытуды білдіреді. Ең алдымен, біз, бір-бірімен негізсіз, жиі синоним ретінде қолданылатын, «цифрлық оқыту» және «цифрлық білім беру» ұғымдарының мағынасын ажыратып алайық. «Цифрлық оқыту» терминін қолдану, сонымен қатар оған қатысты «цифрлық дидактика» ұғымы, сандық оқыту теориясы екені сөзсіз. Мұнда білімгерлердің пәндік білімдері, қабілеттері, дағдылары, құзыреттіліктері, оның ішінде компьютерді игеру заңдылықтары, принциптері мен механизмдері туралы сөз етіледі. Ал педагогикалық әдебиеттерде, нормативтік құжаттарда және педагогикалық қолданыста жиі кездесетін «цифрлық білім беру» термині орынсыз. Оның дәлелі: «білім» сөзі сөйлеу барысында қолданылу жағдайына байланысты үш түрлі мағына береді. Бірінші мағынасы – бұл нақты адамның білімділік біліктілігі, ол қандай білім алдыңыз деген сұраққа жалпы орта, кәсіптік немесе жоғары деп жауап береді. Екінші мағынасы – білім беру жүйесін білім беру бағдарламаларының жиынтығы, оларды іске асыратын білім беру ұйымдары және оларды басқару жүйесі ретінде қарастыру. Үшінші мағына – бір «медальдің» екі жағы сияқты, оқыту мен тәрбиеден тұратын бірегей білім беру процесі. Осы ерекшеліктерді негізге ала отыра, «білім берудің цифрлік жүйесі» (цифрлік білім беру жүйесі емес) және «цифрлық оқыту» терминдерін қолдану негізді, себебі, компьютер білімгерлерді «тәрбиелеумен» айналыспайды. Осыны интуитивті түрде сезінген цифрлық оқытудың жақтаушылары «цифрлық тәрбиелеу» туралы айтпай, оны «цифрлық білім» терминінің астарында «жасырады».