Қазақстан халқының 86 пайызы тұрақты түрде онлайн-банкингті пайдаланды. Оның ішінде Түркістан облысының тұрғындары да түрлі онлайн-банк жүйелерін қолданады. Еліміз бойынша 14 миллионнан астам адамға қашықтағы банк жүйелері арқылы қызмет көрсетіледі. Осы орайда банк қауіпсіздік мәселесіне баса мән берген жөн деп санайды.
– Цифрлық транзакциялар санын көбейтумен қатар клиенттердің жеке деректерін қорғау құралдарын да күшейту қажет. Саланың жаңа деңгейге шығуы үшін big data сияқты бағытқа назар аудару керек. Үлкен деректер қаржылық алаяқтық операциялардың алдын алуға мүмкіндік береді, сонымен қатар клиенттерге жеке ұсыныстар беруге көмектеседі. Нәтижесінде, клиенттің уақыты мен банк қоры үнемделеді. Әлемдік тәжірибеде қазір жасанды интеллект негізінде жұмыс істейтін машиналық оқыту да жиі қолданылады. Мысалы, алгоритм несиелік скоринг мәселелерін шешуге көмектеседі. Клиент туралы деректерді сауалнама мен ашық көздерден өңдей отырып, адамның несие төлеу қабілеті туралы жүйенің өзі қорытынды жасайды және соның негізінде шешім қабылдайды. Жалпы, финтех технологияларын енгізу елдің қаржы секторындағы бәсекелестікті ынталандырады және бұл көбінесе бірегей инновациялық жобаларға әкеледі, – дейді Freedom Bank баспасөз қызметі.
Дегенмен қаржы секторындағы бәсекелестіктің дамуы тұрғысынан банктер мен IT саласы мамандарының көзқарасы бір жерге тоғыспайды. IT мамандарының пікірінше, елімізде бұл нарықта шынайы финтех бәсекелестігі орнауы керек.
– Қазір ірі банктер осы жұмыстың жемісін көріп отыр. Бірақ тұтастай алғанда, нарықта бәсеке болғаны жақсы болар еді. Бұл мәселенің шешімі ашық API дамыту үшін қабылданатын техникалық шаралар болуы мүмкін. Ұлттық төлем жүйелерінің, жедел төлем жүйелерінің жобалары бұл жағдайды белгілі бір дәрежеде өзгертіп, финтехті ынталандыруы мүмкін, – дейді Axellect Kazakhstan басқарушы директоры Антон Мусин.