Сауран ауданында азаматтардың құқықтары мен бостандықтарын қорғау үшін бірнеше механизмдер жұмыс істейді

525

Бүгінде Сауран ауданында адамның құқықтары мен бостандықтарын сот арқылы қорғау жүйесі белсенді түрде жұмыс істейді. Бұл бағытта құқықтық көмек көрсету, сот шешімдерінің орындалуын қамтамасыз ету және азаматтардың құқықтық сауаттылығын арттыру шаралары жүзеге асырылуда. Сауран ауданында азаматтардың құқықтары мен бостандықтарын қорғау үшін бірнеше механизмдер жұмыс істейді. Олар Азаматтық, әкімшілік және қылмыстық істер бойынша соттар: Аудандық соттар азаматтардың талап-арыздарын қарастырып, заңды шешімдер қабылдайды. Конституциялық сотқа жүгіну мүмкіндігі: 2023 жылдан бастап азаматтар өз құқықтарының Конституцияға сәйкес келмеуі жағдайында Конституциялық сотқа тікелей жүгінуге құқылы. Сот орындаушыларының жұмысы: Сот шешімдерінің орындалуын қамтамасыз ету үшін сот орындаушылары қызмет етеді.

Аудан тұрғындарының құқықтық сауаттылығын арттыру және заңгерлік көмек алу мүмкіндіктерін кеңейту мақсатында бірнеше шаралар қолға алынған: Мобильді қоғамдық қабылдаулар: Түркістан облысының Әділет департаменті мен Сауран ауданы әкімдігі бірлесіп, шалғай ауылдардың тұрғындарына тегін заңгерлік көмек көрсету мақсатында мобильді қабылдаулар ұйымдастыруда. Аудандық пробация қызметі бас бостандығынан айырылған немесе шартты түрде сотталған азаматтарға әлеуметтік-құқықтық көмек көрсетеді. Бұл қызметтің мақсаты – азаматтардың қоғамға бейімделуін қамтамасыз ету және олардың құқықтарын қорғау. Азаматтардың құқықтарын қорғау және заңды мәселелер бойынша ақпараттандыру мақсатында түрлі іс-шаралар ұйымдастырылады: Қоғамдық қабылдаулар: Сауран ауданының тұрғындары өз мәселелері бойынша аудандық мәслихат депутаттарымен және басқа да мемлекеттік органдардың өкілдерімен кездесулер өткізе алады. Мұндай қабылдаулар азаматтардың құқықтық мәселелерін шешуге мүмкіндік береді. Ақпараттық науқандар: Аудан көлемінде түрлі құқықтық тақырыптар бойынша ақпараттық науқандар өткізіліп, тұрғындардың құқықтық сауаттылығын арттыруға бағытталған іс-шаралар ұйымдастырылады. Сауран ауданында адамның құқықтары мен бостандықтарын сот арқылы қорғау жүйесі тиімді жұмыс істейді. Азаматтардың құқықтарын қорғау үшін сот органдары, құқық қорғау қызметтері және жергілікті атқарушы органдар бірлесіп жұмыс атқаруда. Құқықтық көмек көрсету шаралары мен ақпараттық іс-шаралар тұрғындардың құқықтық сауаттылығын арттыруға және олардың құқықтарын қорғауға бағытталған.

Былтыр елімізде Қазақстандықтардың құқықтық сауаттылығын арттыру мақсатында «Заң үстемдігі» жобасы басталған болатын. Жобаның негізгі мақсаты – қоғамда сыбайлас жемқорлықтың барлық көріністеріне төзбеушілік ортасын қалыптастыру және де осы процесске ел азаматтарын жаппай тарту. Бұл жоба Мемлекет басшысы атап өткен «Адал азамат» тұжырымдамасын жүзеге асыру мен қоғамдағы Заң және құқықтық тәртіп үстемдігін қалыптастырудағы нақты қадамдардың бірі болмақ. Таяуда түгел түркінің темір­қа­­зығы Түркістанда Ұлттық құрылтай­дың екінші жиыны өткені белгілі. «Әділетті Қазақ­стан – Адал ­азамат» тақы­ры­бы­на арналған іргелі іс-шарада Мемлекет басшысы­ Қасым-Жомарт Тоқаев бірқатар маңыз­ды­ мәселеге тоқталды. Соның ішінде адал азамат қандай болуға тиіс деген өзекті сұраққа өз көзқарасын білдірді.

«Елімізде жаңа қоғамдық этика қалыптасуы керек. Онда елдің бірлігі және тұрақтылығы, азаматтардың өзара тілектестігі, әділдік, заң мен тәртіп, сенім және жауапкершілік сияқты құндылықтар үстемдік құруы қажет. Отаншылдық, адамгершілік, білімпаздық, нағыз маман болу, үнемшілдік, еңбекқорлық, ел мен жерге жанашырлық сияқты асыл қасиеттер бәрінен биік тұруға тиіс. Осындай ізгі қасиеттің бәрін бойына сіңірген жанды адал азамат деген бір ауыз сөзбен сипаттауға болады», деген еді Президент Қ.Тоқаев Ұлттық құрылтайда.

Тарихқа көз жүгіртсек, адал аза­­мат ұғымы қазақ халқы үшін қа­шанда қастерлі болғанына көз жет­кі­земіз. Әуелі ел ішіндегі әпсанаға назар аударайық. Адалдықты наси­хат­тайтын осы аңыз киелі Түркіс­тан топы­рағына қатысты екенін өңір жұрт­шылығы тамсана айтады. Соған сәй­кес пайғамбарымыз Мұхам­­­­мед (с.ғ.с) Арыстан баб деген сақа­ба­­сына бір құрма беріпті. Сөйтіп, оны Қ­ожа Ахмет Ясауиге табыстауды сұрайды.

Аңыз бойынша Арыстан баб бес жүз жыл құрманы тілінің ас­тына салып сақтапты. Отырар өңі­рі­не келгенде сол құрманы Әзірет Сұл­танға табыстаған екен. Әрине, бұл оқиғаның тарихи шындық болуы екі­талай. Әйтсе де, мұның өзі қазақ хал­қының осындай әпсана арқылы жұрт­ты адалдыққа, антқа беріктікке баулуға ұмтылғанын байқатады.

Адалдыққа қатысты тағы бір оқиға Исламдағы төрт мәзхабтың негізін салушының бірі Әбу Ханифаға да қатысты. Бірде Имам Ағзамның әкесі Сәбит суда ағып келе жатқан алмаға көзі түседі де, оны алып бір тістеп жейді. Аңыз әңгімеде оның бұл әрекеті әбестік болғанын түсініп, өзенді жағалай өрлеп, алма бақтың иесін тапқаны, сөйтіп одан кешірім сұрағаны, ақырында сол бағбанның қызына үйленгені айтылады. Адалдыққа берік болған осындай отбасынан Исламның бетке ұстарының бірі Әбу Ханифа дүниеге келген екен.

Адал адам ұғымы қазақтың әде­бие­тінде де көп кездеседі. Абай Құнан­бай­ұлы «Талап, еңбек, терең ой, қана­ғат, рақым, ойлап қой – бес асыл іс, көн­се­ңіз» деп, адал адам ұғымының негізгі ұстындарын ұсынады. «Адалдық – ардың ісі», «Адал кісі арымас» деген секілді халық даналығы да бекерге айтыл­мағаны анық. «Күшіңе сенбе, адал ісіңе сен» деген Мұхтар Әуезов те саналы ойдың сәулесін түсіреді.

Президент айтқан адал адам қасие­тін бойына сіңірген жан төңірегінде психо­логтер де ауқымды зерттеу жасаған екен. Мәселен, Эммануэль Кант мұны «Адамгершілік формула­сы»­ деп атаған. Соған сәйкес әрдайым сана­лы әрекетті бірінші орынға қою қажет деп есептейді. Яғни әділ­дік,­ жауапкершілік, адамгершілік, ең­бек­­қорлық, жанашырлық секілді құн­ды­лықтарды көздеген мақсатқа жету үшін емес, оның дұрыс болғаны үшін бойға сіңіру кемел адамға тән қасиет деп есептеген. Ал осындай адал әрекет басқаларға үлгі болып, қоғам­ның­ өзгеруіне жол ашады.

Мемлекет басшысы айтқандай, адал адам мен әділетті мемлекет – егіз ұғым. Дана халқымызда адалдықты, отан­с­үйгіштікті насихаттайтын өсиет жетер­лік. Мәселен, «Отан – Ана» деп, оны қастерлеу әрбір азаматтың міндеті екенін еске салады. Осы орайда түріктердің «Devlet baba’dır» (Мемлекет – әке) деген сөзі ойға оралады. Анадолыдағы ағайын мұның себебін былай түсіндіреді. Түркі хал­қы­ның түсінігінде әке – отбасының бас­­қарушысы һәм қорғаушысы. Сон­­дықтан түріктер мемлекетті әке­мен теңестіреді. Өйткені мемлекет ха­лық­­тың әл-ауқатын арттырып, қор­ға­­ны­шы бола­тын институт. Ал «Отан – Ана!».­ Оны қастерлеу – әр азамат­тың­­ міндеті.

Ендеше, көне түркінің ұрпақтары мем­лекет пен Отанды бірге қарас­ты­рып, біреуінен қорғаныш тапса, екін­шісін қорғау идеясына басымдық береді. Рас, елімізде әлі шешімін тап­па­ған түйткіл жетерлік. Олардың ше­шімін табу елдегі әрбір азаматтың да, мемлекеттік саясатты жүргізіп отыр­ғандардың да қажырлы еңбегін талап етеді. Мемлекет пен халық мүд­де­сін бәрінен биік қойғанда, нағыз адал адам ұғымына сай әрекет еткенде ғана Ұлы дала мұратына жететініміз анық. Қорыта айтқанда, адал адам қара басының қамын емес, халқының игі­лігін ойлауға тиіс. Ендеше, адалдыққа сенім артқан қоғам құру әрбір адамға тікелей байла­нысты. Бұған Мемлекет басшы­сы­ Ұлттық құрылтайдағы сөзінде де­ назар аударды. Президент Әді­лет­ті Қазақстанды адал азаматтар құра­ты­нын, оның бір-бірімен өте тығыз байланысты ұғымдар екеніне екпін берді.