Жасанды интеллекттің дамуы

122

Жасанды интеллекттің дамуы қоғам үшін көптеген жақсы, оң мүмкіндіктер береді. Білім беру және оқыту жүйесінде бұл әр оқушының қажеттіліктеріне бейімделген жеке білім беру тәсілдері болуы мүмкін. Сондай-ақ, ЖИ жаңа дағдылар мен тілдерді үйренуге көмектеседі. «ИТ саласындағы жаңа кәсіптер атласы» аясында Қазақстанда жасанды интеллект бойынша білім беру бағдарламалары әзірленіп, табысты іске асырылуда. Мысалы, Л.Н. Гумилев атындағы ЕҰУ-да 2021 жылдан бастап ASIIN аккредиттеген неміс агенттігі бакалавриат пен магистратура деңгейлерін «Жасанды интеллект технологиялары» білім беру бағдарламасы бойынша даярлауды жүзеге асыруда. Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ-да 2018 жылдан бері білім беру бағдарламаларының көпшілігі ЖИ дамытуға бағытталған «Жасанды интеллект және Big Data» кафедрасы жұмыс істейді. Көріп отырғанымыздай, ЖИ адамға ақылға қонымды уақыт ішінде өңдеу қиын немесе мүмкін емес үлкен көлемдегі деректерді, күрделі есептеулерді және үлгілерді талдауды қажет ететін мәселелерді шеше алады. Бұл ғылымда, медицинада, инженерияда және басқа салаларда қолданылады.

Маман ғалымдардың пікірінше, ЖИ өмір сүру сапасын жақсартуда және адамның негізгі қажеттіліктерін қамтамасыз етуде шешуші рөл атқара алады.Жасанды интеллект көптеген елдерде адамдар ұшырасатын денсаулық сақтау, ауыл шаруашылығы, білім беруден апаттарды басқару және қоршаған ортаның ластануын азайтуға дейінгі салаларды қамтитын өте көп өзекті мәселелерді шеше алады.Қазақстан сондай-ақ өзінің экономикалық және әлеуметтік дамуын жеделдету, өз азаматтарының әл-ауқатын арттыру және неғұрлым орнықты және әділ әлемге үлес қосу үшін жасанды интеллекттің мүмкіндіктерін пайдалануға дайын.

Өздерінің дайындықтарына сенімді болмаса да, студенттер әрдайым емтихандарын қалай ойдағыдай тапсыру жолдарын іздейді. Уақыт ағымына сәйкес, олар жасанды ақыл-ойды қолдана бастады. Иә, студенттер өте белсенді және жаңа шындыққа тез бейімделеді. Бұл өте жақсы және біз мұны түсінгендіктен, университеттерде бірнеше семинар ұйымдастырдық, онда студенттерге Chat GPT -ті жеке пәндерді оқуда, материалдарды дайындауда қалай қолдануға болатындығын айттық. Chat GPT – бұл көптеген мәтіндік деректерде оқытылған модель, бірақ ол кейбір сұрақтардың жауабын білмеуі мүмкін және студенттердің барлық сұрауларына дұрыс жауап бере алмайды. Жоғары оқу орындарына оқу процесінде модельді пайдалануда барынша тиімділік пен қауіпсіздік үшін тиісті шаралар қабылдау ұсынылды.

Сонымен қатар, бұл әдісті жаңа тапсырма форматтарын енгізуде, студенттердің білімін ғана емес, сонымен қатар олардың осы білімді іс жүзінде қолдану қабілетін бағалайтын, сондай-ақ оқытушыларға студенттердің жауаптарын бағалау процесін автоматтандыруға көмектесетін күрделі тест сұрақтарын жасау үшін қолдануға болады. Сондай-ақ, оны студенттердің жазбаша жұмыстарын синтаксистік қателіктерге, терминологияны дұрыс қолдануға және т.б. талдау және бағалау үшін қолдануға болады.Жалпы, ЖИ және басқа технологиялар оқу процесін жеңілдету және емтиханға дайындалу үшін қолданылады. Мысалы, студенттер күрделі ұғымдарды түсіну және білімді тереңдету үшін ЖИ негізіндегі қолданбалар мен платформаларды пайдалана алады. ЖИнегізіндегі автоматты тексеру жүйелері студенттерге тапсырмалар мен сынақтардыңжауаптарын тексеруге, сондай-ақ олардың дайындығын жылдам бағалауға көмектеседі. Сондай-ақ, жасанды интеллект студенттерге шет тілдеріндегі мәтіндерді аударуға және талдауға көмектеседі, бұл шет тілдерін үйрену және шет тіліндегі материалдармен жұмыс істеу үшін пайдалы.Білім беруде жасанды интеллектті қолданудың оң және теріс жақтары бар. Қажетті нәтижеге қол жеткізу үшін студенттер мен мұғалімдер адалдық нормалары мен этикалық стандарттарды сақтай отырып, жасанды интеллектті қолдануға саналы және жауапкершілікпен қарауы керек.