Цифрландыру: Жол қозғалысы – жіті назарда

33

Жол қозғалысы – қауіпсіздігі, жол-көлік оқиғаларынан (ЖКО) болатын өлім-жітім және жарақаттану мәселесі – жаһандық проблема.

Әлемде жыл сайын жол апатынан 1,5 миллионға жуық адам мерт болады, миллиондаған адам мүгедек болып қалады. Жол-көлік оқиғаларынан болатын өлім-жітім – дүние жүзінде жастар арасындағы өлім-жітімнің басты себептерінің бірі.

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев та елдегі жол-көлік оқиғалары мәселесіне ерекше көңіл бөліп, жағдайды жақсартуды басты міндет етіп қойып отыр. Тәуелсіздік алған және нарықтық экономикаға көшкен сәттен бастап Қазақстанның автомобильденуі бірнеше есе артты. «Батыс Еуропа-Батыс Қытай», «Орталық-Солтүстік», «Орталық-Оңтүстік», «Орталық-Шығыс», «Ақтау-Бейнеу» сияқты ауқымды инфрақұрылымдық жобалар іске асырылды.

Сонымен қатар, ЖКО салдарының адами және гуманитарлық трагедиясы туралы айтпағанда, бұл да орасан зор экономикалық залал екен. Ол кейінгі 7 жылда шамамен 15,4 млрд долларға бағаланыпты. Қауіпсіздікті арттыру үшін алдын алу шаралары қабылданып жатыр.

Сонымен қатар, кейінгі жылдары Көлік министрлігі халықаралық қаржы институттарымен серіктестікте жол қозғалысы қауіпсіздігін арттыру саласында бірнеше жобаны жүзеге асырды. Мысалы, Дүниежүзілік банк қаржыландыратын және SweRoad (Швеция), Afry (Чехия) және Қазақ жол қозғалысы қауіпсіздігі ғылыми-зерттеу институты жүзеге асырған «Қазақстанда IRAP енгізу» жобасы мен «Ұлттық EuroRAP платформасының» негізгі құжаттарына әзірлеу жүргізілді. 6 200 шақырым жолды бағалау нақты бағалаудан өтті. 20 сарапшы біліктілігін арттырып, қайта оқытылды, IRAP-ты заңнамаға енгізу бойынша егжей-тегжейлі ұсыныстар ұсынылды.

Мемлекет басшысының айтуынша, алдағы уақытта кейбір отандық жоғары оқу орындарында «Google» және «Huawei» халықаралық компанияларының тиісті курстары өтпек. Корея мен Қытайдың жоғары оқу орындарымен білім беру және мамандарды бірлесіп даярлау бойынша келісім жасалды. Жасанды интеллект саласында жыл сайын 100 стартап іске қосу бойынша міндет қойылып отыр.