Жол инфрақұрылымының қауіпсіздігіне баса назар аударылуда

35

Әлемде жыл сайын жол апатынан 1,5 миллионға жуық адам мерт болады, миллиондаған адам мүгедек болып қалады. Жол-көлік оқиғаларынан болатын өлім-жітім – дүние жүзінде жастар арасындағы өлім-жітімнің басты себептерінің бірі.

БҰҰ тұрақты даму мақсаттарының бірі ретінде жол қозғалысы қауіпсіздігін арттыру туралы тармақтарды енгізіп, 2030 жылға қарай өлім-жітім деңгейін екі есе азайтуды мақсат етіп қойды. Еуропалық комиссия және басқа да халықаралық ұйымдар бұл мақсаттарды белсенді түрде қолдайды.

Заманауи және дамыған инфрақұрылымсыз ауылдық жерлерде цифрландыру ісін жүзеге асыру мүмкін емес екені сөзсіз.Сондықтан Қазақстан халықаралық дәліздер мен деректердің трансшекаралық ағынына сай келетін цифрлық инфрақұрылымды дәйекті түрде қалыптастырып келеді.

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев та елдегі жол-көлік оқиғалары мәселесіне ерекше көңіл бөліп, жағдайды жақсартуды басты міндет етіп қойды. Тәуелсіздік алған және нарықтық экономикаға көшкен сәттен бастап Қазақстанның автомобильденуі бірнеше есе артты. «Батыс Еуропа-Батыс Қытай», «Орталық-Солтүстік», «Орталық-Оңтүстік», «Орталық-Шығыс», «Ақтау-Бейнеу» сияқ­ты ауқымды инфрақұрылымдық жобалар іске асырылды.

Көлік министрлігі Автожол комитетінің мәліметінше, қазіргі уақытта ЕҚДБ қаржыландыратын жол қозғалысы қауіпсіздігі жөніндегі тағы бір жоба іске асырылып жатыр. Жоба шеңберінде IRAP жол инфрақұрылымының қауіпсіздігін 5 мың шақырымын бағалау жүргізілді және нәтижелері бойынша жұлдызды рейтингтің инвестициялық жоспары дайындалды. IRAP сертификатталған ұлттық сарапшыларын оқыту және даярлау жүргізілді. Аталған жоба аясындағы тағы бір негізгі міндет – озық елдердің тәжірибесі бойынша ЖКО есептілік жүйесін жақсарту. Жобаны ­ Afry (Чехия), DT Global (Ұлыбрита­ния), Қазақ жол қозғалысы қауіпсіздігі ғылыми-зерттеу институты жүзеге асырып жатыр. Сондай-ақ Vision Zero-ны ілгерілету бойынша БҰҰ-мен қаржыландырылатын жоба іске қосылған.